Friday 19 December 2014

Dinner At Sara Thai Tomyam, Balok

Assalamualaikum...

just nak throwback sikit...kejadian berlaku masa balik ke Seberang Balok, Kuantan bulan lepas...

saya & family kecil saya dinner kat salah satu restoran yang ada kat area Seberang Balok & Balok...suami yang lapar ajak makan kat sini..nama restoran ni...

Sara Thai Tomyam...cawangan Balok...
kalau tak silap ada 3 restoran Sara Thai Tomyam sekitar Kuantan...
dan yang ni paling dekat dengan rumah mak saya lah...

Kalau datang makan kat sini saya suka order Ayam Gajus...memang sedap...
1st time makan ayam gajus mase tahun 2009...masa tu join company buat farewell lunch untuk staff yang saya akan ganti...
perghhhh...sedap tapi nak makan banyak malu sebab saya masih baru dalam company tu...hihihi..

tapi kali ni saya tak order ayam gajus...tapi saya order nasi goreng..tak ingat nama thailand nya...tapi banyak sotong & udang....besar2 pulak tu...

so...enjoy the pictures ok....

haqeem yang kelaparan...sebut 'nasi goreng' je till nasi dia sampai...

ni memang hobi suami sementara tunggu foods...

suasana restoren ni....a bit sunyi sebenarnya...
  
nasi goreng pattaya untuk haqeem...

nasi goreng sotong+udang untuk ummi...
saya memang suka sotong hokeyyyy...

nasi goreng cili padi &
 telur dadar pilihan abah....

jus epal untuk ummi...
jus oren untuk abah &
air suam untuk haqeem...
ummi nak posing
tapi haqeem macam tak sabar2 nak makan...
memang dia tak sabar pun sebab dia lapoooo...
Alhamdulillah haqeem makan dengan banyaknya...sebab dia memang lapooo..plus saya bagi dia Mealshake...so, memang membangkitkan rasa lapoo dia...
haqeem makan tanpa henti sehinggalah ada 1 peristiwa tu....

gelas air suam haqeem jatuh bekecai..

itulah sebabnya haqeem dah taknak makan...padahal nasi goreng dia dah tinggal sikit je lagi...nasiblah tokey kedai tak cas harga gelas yang pecah tu....hihihi

so far, nasi goreng sotong+udang saya tu sedap & saya puas hati...sotong & udang memang banyak...
tapi husband tak puas hati dengan nasi goreng cili padi sebab tak pedas...adatlah, pedas orang nogori tak sama dengan pedas orang siam ni...

terima kasih sudi membaca...
sekian....

No comments:

Post a Comment