Wednesday 19 November 2014

15 KEBAIKAN MEALSHAKE SHAKLEE...

Assalamualaikum...

Sebelum ni aku ade cerita pasal Haqeem makin berselera slepas minum Mealshake...korang ingat x??? kalau x ingat, klik sini.

lepas aku berhenti menyusukan Haqeem, Haqeem memang takde minum susu lain..Aku pernah cuba bagi Haqeem minum susu Dugro yang ade nutrisi sayur2an & buah2an tu...tapi boleh kire berapa kali je dia minum susu tu..

Sebagai alternatifnya, aku bagi Haqeem Mealshake Shaklee..dengan harapan selera makan nya akan bertambah.. Memandangkan Haqeem kurang makan nasi, tapi suka sgt makan jajan...risau aku bile sebungkus besar jajan Mamee tu Haqeem mampu habis kan dalam sehari..Bahaya betul..

Alhamdulillah, sejak aku campurkan Mealshake dalam minuman Haqeem, selera dia semakin baik...selalu minta nak makan nasi..jajan dia minta juga lagi tapi dah terkawal lah...Lega yang amat kot bile tengok dia nak makan nasi selalu..

Jom tengok kebaikan Mealshake Shaklee yang Haqeem minum tu...



15 Kebaikan mealshake untuk kanak-kanak adalah: 


  1. Kurangkan Ekzema 
  2. Untuk Tumbesaran 
  3. Untuk Perkembangan Minda 
  4. Untuk Tingkatkan Selera Makan anak 
  5. Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu 
  6. Untuk Anak kekal aktif 
  7. Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak 
  8. Meningkatkan berat badan anak 
  9. Membantu anak fokus 
  10. Membantu kurangkan kekerapan asthma 
  11. Mengatasi masalah sembelit pada anak 
  12. Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1 
  13. Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti 
  14. Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi 
  15. Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Banyakkan kebaikan Mealshake???

Jujur aku cakap, dengan izin Allah, Haqeem dah semakin bijak..petah berkata2...makin banyak kosa kata yang dia boleh tuturkan...Apa yang aku cakap, dia mudah paham & cepat tangkap...Buktinya, sekarang Haqeem dah pandai bgtau nama sendiri, nama ummi nya & nama abahnya...aku ajar dia x sampai 30 minit kot...esok aku test dia & dia berjaya jawab dgn betul walaupun ade pelatnya lagi..

Hari ni abah dia suruh ajar Haqeem bgtau umur plak...Alhamdulillah, berjaya...

Jadi, jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai apa-apa produk Shaklee, anda boleh lah


  • sms/whatsapp saya Naziera Roslan 013-629 0309 atau;
  • email ke naziera899@gmail.com
  • cari saya di Facebook Naziera Roslan


DISCLAIMER
Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

2 comments:

  1. Replies
    1. sis nuyui, dewasa pun boleh minum...saya ada customer yang 1 family minum mealshake...dari anak yg usia 2 tahun, diri dia sendiri & suami dia minum mealshake...

      lagi2 mereka yang kurang makan sayur hijau...

      Delete