Sunday 9 November 2014

OMEGA-3 UNTUK PERKEMBANGAN BAYI SELEPAS DILAHIRKAN

Bismillahirohmanirrohim!!!

Assalamualaikum..

Dalam pada saya duk blokwaking tadi, diizinkan Allah tuk terjumpa info berkaitan pentingnya Omega-3 untuk perkembangan bayi selepas dilahirkan di blog Dr.Zubaidi. Maka, saya tergerak hati untuk kongsikan apa yang ditulis oleh beliau..Jom baca!!!

Antara petikan dari penulisan Dr.Zubaidi:........

"banyak penyelidikan yang telah dilakukan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega- 3 asid dalam pemakanan pada bayi memberikan banyak manfaat terutama dalam perkembangan awal mereka.


Dalam penyelidikan yang terbaru menunjukkan bahawa manfaat yang sama dapat diberikan kepada bayi yang masih berada dalam rahem dan bayi yang baru dilahirkan jika ibu yang hamil mengambil omega 3 sebagai suplemen tambahan mereka setiap hari.


Ini kerana omega 3 yang mengandungi DHA memainkan peranan penting dalam perkembangan otak bayi, terutama dalam tempoh dua tahun pertama kehidupan. Otak dan sistem saraf memerlukan DHA dari omega 3 yang banyak.


Dalam kajian yang dilakukan, tempoh enam bulan pertama dalam kehidupan, bayi-bayi yang ibu mereka mengamalkan suplemen omega 3 ketika hamil, mempunyai tahap perkembangan kognitif dua bulan lebih ke hadapan berbanding dengan bayi yang lain.


Bayi yang lahir kepada ibu-ibu yang mengamalkan suplemen omega 3 mempunyai penglihatan dan pengamatan yang lebih baik sehingga mereka berumur 2 tahun.


DHA dalm omega 3 boleh didapati secara semulajadi di dalam susu ibu dan kini boleh didapati dalam susu formula dan beberapa makanan bayi. Ia juga boleh didapati dari ikan salmon, ikan tuna dan ikan kod.


Oleh itu saya memang menasihatkan agar wanita yang hamil agar mengamalkan suplemen omega 3 dalam dos Antara 600-1000 mg sehari.

Wallahu a’lam."


Apa yang dapat saya simpulkan di sini, pengambilan Omega-3 oleh ibu sepanjang kehamilan dapat memberi kesan yang sangat besar buat bayi meraka walaupun setelah bayi meraka lahir ke dunia. Sungguh hebat. 

Seperti yang kita sedia tahu, Omega Guard Shaklee merupakan salah satu sumber Omega-3 yang terhebat, selamat & berkesan. Klik sini untuk info Omega Guard Shaklee..

Jadi, jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai apa-apa produk Shaklee, anda boleh lah
  • sms/whatsapp saya Naziera Roslan 013-629 0309 atau;
  • email ke naziera899@gmail.com
  • cari saya di Facebook Naziera Roslan

DISCLAIMER
Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

No comments:

Post a Comment