Wednesday 5 November 2014

Omega Guard > Untuk Siapa????

Assalamualaikum...

Siapa yang dah berkesempatan baca enrti saya yg lepas berkaitan dengan apa itu Omega Guard Shaklee??? Belum baca??? Takpe, boleh klik sini ye...

Kali ni pun nak cerita pasal Omega Guard juge..tapi kali ni kita nak tengok golongan2 yang sewajarnya memerlukan Omega Guard ni...Kot2 lah ada antara kita ni yang termasuk dalam golongan2 ini...

a) Ibu hamil
- sangat membantu perkembangan otak bayi semasa di dalam kandungan
- mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang
- mengurangkan risiko gila meroyan selepas kelahiran
- mengawal kenaikan berat badan yang kebiasaannya naik semasa hamil (macam saya dulu lah...huhu)


b) Ibu yang menyusukan bayi
- Omega Guard akan menyalurkan khasiat omega-3 untuk sistem imunisasi badan bayi serta membantu perkembangan otak mereka melalui susu ibu.
- sangat membantu dalam penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan (Insya'Allah, ibu akan kembali ke berat asal/ideal)


c) Kanak-kanak
- Omega Guard sangat membantu pertumbuhan badan yang sihat selain meningkatkan kecerdasan otak. Dalam ayat mudahnya, sangat baik untuk IQ mereka.
- memperkuatkan sistem imunisasi badan terutamanya untuk kanak-kanak yang sering demam, selsema, batuk, asma dan yang mengalami ekzema


d) Mereka dengan masalah berat badan
- Omega  Guard sangat membantu pembakaran lemak dalam badan dengan lebih cepat berbanding lecithin. Terutama lemak yang sudah lama berkumpul dalam badan.
- meningkatkan hormon leptine yang mana ia sangat membantu anda untuk mengawal selera makan.


e) Mereka yang sering mengalami masalah kesihatan
- membantu mereka yang kerap batuk berkahak, dan selesema yang berterusan. Ini kerana Omega Guard membantu dalam meningkatkan tahap imunisasi badan.
- membantu mereka yang mengalami sakit sendi dan ada masalah kolesterol yang tinggi, sakit strok dan penyakit darah tinggi.


Haaa....ada tak antara anda yang tergolong dalam senarai di atas... Perlu diingatkan juga, tidak semestinya mereka yang ada masalah kesihatan je yang kena makan Omega Guard ni....yang sihat walafiat sangat digalakkan mengambil nya sebagai makanan tambahan bagi meningkatkan lagi mutu kesihatan. Takkan nak tunggu dah sakit baru nak berubat...betul x??? Apa lagi, jom sama2 amalkan Omega Guard supaya lebih sihat..Insya'Allah...



Jadi, jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai apa produk Shaklee, anda boleh lah

  • sms/whatsapp saya Naziera Roslan 013-629 0309 atau;
  • email ke naziera899@gmail.com
  • cari saya di Facebook Naziera Roslan


DISCLAIMER
Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

kredit to fsivita-shop.blogspot.com & en.Google

No comments:

Post a Comment