Sunday 30 November 2014

MISI MENCARI CENDOL DI KUANTAN...

Assalamualaikum...

Tengahari tadi aku bagitau husband yang aku teringin nak minum cendol..so, sesudah solat Asar kami pun kluar nak cari cendol...

Walaupun aku ni lahir & membesar di Kuantan..tapi sejak aku menyewa di Rawang hampir 4 tahun...maka, selok belok & tempat2 best sekitar Kuantan, memang kadang2 aku xtau...ape tak nye..setiap kali balik Kuantan, belum tentu aku sempat pusing2 cari tempat2 best..tambah dengan sistem jalan yang bertukar2 di bandar Kuantan...sokmo kene marah dgn husband sb salah atau lambat bagi direction...

Sambung bab cari cendol tadi...

Disebabkan aku xpasti kat mane ade jual cendol yang sedap..husband suruh aku tanya en.google...maka keluarlah nama "CENDOL AIR PUTIH"

ni lah kedai nya...kredit kat en.google...

Berdasarkan gambar & alamat, aku dpt agak lokasi nye berhadapan dgn Pasaraya Nirwana...memang dulu pernah lalu tapi x pernah beli kat situ...so, husband pun setuju nak g beli kat situ...padahal jauh jugak dr umah mak aku di Seberang Balok ni...

Haqeem awal2 dah tertidur...rugi2...
Disebabkan hari ni hari Ahad & hari dh petang, ade gak risau kot2 kedai Cendol Air Putih tu tutup...tak pepasal plok nti...drive sikit punye jauh, kalau tutup, memang haru lah kan...OTW lalu depan TenTen, aku nmpk gerai cendol ade buke...so aku suruh husband U-turn kat trafik lite & g gerai depan TenTen tu je...

ni lah gerai depan TenTen...tadi lupa nak snap pic..so, kredit pic kat idamohdali.blogspot

Gerai cendol ni dah lame dah wujud kat situ...kalau tak silap, dari aku skolah rendah mmg dah ade uncle ni niaga kat tempat yg sama...dari Osiana ke Alfa Indah sampai lah TenTen pasaraya blakang tu...uncle ni tetap setia niaga kat situ...kalau x silap aku, kedai Cendol Air Putih tu salah 1 cawangan family business uncle ni...

Oleh sebab Haqeem tido & hujan, aku pun tapau je lah cendol yang aku teringin sangat nak makan ni...

cendol+jagung untuk husband & cendol+kacang merah kegilaan aku....
Aku memang suke cendol kacang merah yang uncle ni jual sb kacang merah tu die masak sendiri so memang terasa lah kesedapan kacang merah tu...tak macam certain cendol yg gune kacang merah dalam tin....2 bekas ni baru RM4.80....dan berbaloi kot drive jauh2 bile dapat minum cendol ni...

Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment