Thursday 6 November 2014

IBU HAMIL & OMEGA GUARD SHAKLEE

Bismillahirohmanirrohim!!!

Assalamualaikum..

Semalam saya dah senaraikan sebahagian golongan yang sangat2 digalakkan untuk mengambil Omega Guard dalam diet pemakanan seharian..Klik sini untuk lihat ye..

Hari ni saya nak fokus sikit pada golongan pertama iaitu Ibu Hamil...Kenapa ibu hamil perlu mengambil Omega Guard dalam pemakanan mereka??? Apa khasiat yang bakal ibu-ibu dapat dari Omega Guard ni????

Kita sedia tahu bahawa dalam setiap kapsul Omega Guard mengandungi EPA, DHA & ALA yang sangat2 diperlukan untuk perkembangan minda bayi & kanak-kanak...Tak percaya, tengok saja iklan2 susu formula yang tersiar di tv..Rata-rata atau berani saya cakap, hampir kesemuanya sibuk mempromosikan susu formula itu mengandungi 3 sahabat ini (EPA, DHA & ALA)...Terbukti memang ianya sangat perlu untuk perkembangan minda...

Sumber: En.google

Jom kita tengok antara khasiat-khasiat Omega Guard Shaklee yang bakal diterima oleh ibu hamil yang mengamalkannya.. Antaranya ialah:
  • membantu tumbesaran & perkembangan otak bayi dalam kandungan
  • membantu perkembangan memori bayi
  • DHA yang terkandung dalam Omega Guard adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf & retina bayi.
  • membantu mengawal tahap kolestrol dalam badan ibu
  • membantu ibu mengawal berat badan berlebihan secara semulajadi atau mengelakkan berat badan naik mendadak.
  • membantu dalam meningkatkan tahap sistem imunisasi badan ibu secara langsung & bayi secara tidak langsung, ke tahap yang lebih baik.
  • ibu kurang dijangkiti penyakit seperti demam, batuk & selsema.
Insya'Allah!!!

Waahhhhh!!! Banyak kan khasiat Omega Guard ni untuk ibu hamil??? Jadi, jika ibu-ibu mengimpikan anak-anak yang bijak, sangatlah digalakkan mengamalkan Omega Guard Shaklee ni... Tak perlu tunggu bayi lahir baru nak bagi khasiat EPA, DHA & ALA ni...Ibu boleh mula mengamalkan Omega Guard Shaklee ini seawal usia kandungan memasuki trimester kedua kehamilan..

Jadi, jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai apa produk Shaklee, anda boleh lah
  • sms/whatsapp saya Naziera Roslan 013-629 0309 atau;
  • email ke naziera899@gmail.com
  • cari saya di Facebook Naziera Roslan

DISCLAIMER
Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

kredit to mommyiskandar.com & en.Google

No comments:

Post a Comment