Tuesday 18 November 2014

GLASSPEARL TASBIH by NAZIERA

Assalamualaikum..

hari ni nak cerita macam mana aku boleh terjebak dengan bisnes tasbih ni...

sebenarnya aku mmg suka buat benda2 mcm ni..dulu aku suke gubah hantaran & berangan nak wat side income dengan mengambil tempahan gubahan hantaran...tapi masa tu aku baru kawin & tak aktif dgn dunia online...FB tu aku buka tuk main game je dulu...kihkihkih

aku mula minat nak buat tasbih mase tibe2 tasbih yang aku selalu guna terputus...lepas baiki pun putus lagi...aku pun usha2 lah kat FB kot2 ade org jual tasbih murah2...

sekali aku tgk...cantik2 lah pulok tasbih manik2 ni...terus dtg idea nak amek tempahan tasbih...sambil2 buat Shaklee...buat tasbih ni mungkin lah boleh bantu aku kurangkan tidur di siang hari (haqeem susah nak berenggang time tidur, so aku join dia tidur same)..

modal???? mmg aku xde modal tuk mula kan bisnes ni...then Allah bagi ilham..aku wassap adik aku yg nak kawin bln 9...mase tu belum puasa 2014, dlm bulan 7...aku wassap adik..ayat aku lebih kurang mcm bwh ni:

"adik, k.neng nak bisnes tasbih tapi xde modal...boleh tak adik tempah tasbih dgn k.neng..adik byr harga kos je...kire tulah modal k.neng...then k.neng sponsor tenaga je lah tuk buat tasbih tu..."

Alhamdulillah, adik aku pun setuju lah tempah 300 utas tasbih untuk majlis kenduri dia bulan 9 tu...adik aku bagi modal yg bersamaan dgn harga kos tuk buat 300 utas tasbih...aku pun order bahan2 dr supplier...maka bermula lah kisah aku membuat tasbih...

Mula2 buat, memang rasa macam x berbaloi sebab abis sakit pinggang aku duk hadap manik2 ni...tapi sebab minat, aku hadap juga...

Alhamdulillah, hingga kini ade berjaya buat 1020 utas tasbih...tak termasuk tasbih2 yang aku jadikan free gift untuk customer2 Shaklee aku...tak termasuk juga extra tasbih yang mak aku requested lepas majlis kenduri adik aku.

Aku suke buat tasbih ni...sebab bukan semua orang Allah berikan kesabaran untuk hadap buat benda ni...ni juga salah astu cara aku nak tambah saham akhirat...Insya'Allah, setiap biji manik yang aku letak pada tasbih tu, akan memberi sedikit tempias pahala selagi ada yang menggunakannya untuk berzikir..Insya'Allah..

Dulu mak pernak cakap...

"orang kalau nak berhobi, biarlah yang boleh mendatangkan hasil/duit"

so, ni aku ikut pesan mak aku lah ni....hihihihi...terima kasih mak...


tempahan adik,
300 utas,
warna hijau+gold

tempahan pengedar Shaklee untuk customer, rakan2 & untuk bisnes,
1st order 10 utas
2nd order 100 utas
warna campur2

tempahan rakan lama, seorang peniaga online
tasbih 100bj
warna pink+purple


tempahan sahabat...antara yang paling saya suka sebab sy suka hitam
100 utas
warna: hitam+putih+kelabu

tempahan sahabat
100 utas,
warna gold+purple

sama dengan yang atas..tone purple berlainan

tempahan customer & sepupu
untuk majlis cukur jambul & aqiqah
customer 50 utas
sepupu 100 utas
warna campur2
Alhamdulillah...
Jadi, jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai apa produk Shaklee, anda boleh lah
  • sms/whatsapp saya Naziera Roslan 013-629 0309 atau;
  • email ke naziera899@gmail.com
  • cari saya di Facebook Naziera Roslan

No comments:

Post a Comment