Sunday 16 November 2014

PERODUA AXIA...........

Assalamualaikum semua...

Tengahari tadi gi lunch kat Sukho Thai, Adenium... biasa lah, weekend...'rajin' skit lah nak memasak...kihkih

Belakang Sukho Thai plak ade Perodua Showroom...eh, buka jugak ke showroom hari Ahad ni?? So, masa tgh makan tu aku bersuara kat husband...

Aku: bang, showroom blakang macam bukak je...
Husband: nak g tengok ke???
Aku: boleh je...alang2 dh ade kat sini...
Husband: haa...jap g kite g lah....

Senyum meleret lah aku...sambil makan, sambil berangan, sambil tgk Haqeem mengorat awek....
Haqeem dh pandai nak berkawan, pantang nmpk kawan2 die macam ajak main...dapat plok td awek cun, rambut keringting...serupe lah rambut...kihkihkih

Siap makan, lepas aku bayar...tengok husband & Haqeem dh ade depan showroom tu...Amboi....semangat betul husband aku... Ape tak nye, wira kesayangan dh sakit, hantar klinik pun, still sakit...tu yang semangat nak tgk kete baru...

Masuk showroom, kitorang dgr lah serba skit penerangan dr salesman tu...lepas dengar, nak g test drive...sekali x dpt nak test drive daaa...sb salesman tu sorang je yg keje, so die xboleh tinggal kan showroom tu...takpe lah, kite g try masuk, duduk, amek feel dlm Axia Advanced...

Fuh!!!! makin berkobar2 nak booking kete....dalam die luas, lebih luas dr wira kitorang sekarang....aku nk cerita lebih2 pun xtau sgt pasal kete ni...so, aku sajikan korang dgn gambar2 Perodua Axia je lah...





Lepas dah tengok, memang lagi berkobar2 nak beli...tapi booking skrg pun, tahun depan jugak baru dapat sebab waiting list panjang...Husband kate:

"takpe. kite booking je dulu....esok pagi kite g Rawang, g bank mintak bank statements...Selasa kite booking...."


Ya, Allah...permudahkanlah urusan pembelian kereta ni untuk kami ...Murah kan lah rezeki kami...Amin...

2 comments:

  1. Assalam akak :)

    family car. heee

    Amiin.

    Moga ALLAH mudahkan urusan akak.
    niat yang baik baik untuk beli kereta baru mesti ALLAH mudahkan akak :)
    moga bisness akak bertambah maju.

    smilee :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin Ya Rabb....

      Thanks doakan saya...

      terharu.....

      Delete