Monday 10 November 2014

3 TAHUN SUDAH USIANYA.....

Asssalamualaikum...

3 tahun lepas, 11.11.11...

Seawal 9pagi aku dah ditolak masuk ke labour room (LR)... Bukaan baru je 3cm (after 1st induced on 10/11/11) tapi kene masuk LR cepat sb aku GDM.. kire special kes lah walaupun x special..

Tunggu punya tunggu...setelah hampir 14jam dalam LR...sian husband aku, tunggu dr pagi sampai ke malam...akhirnya dia dibenarkan masuk tuk bagi semangat kat aku yang belum lepas lagi bertarung nyawa..aku ingat ayat dia mase tu...

"cepat lah...kalau lambat, nanti terlepas 11.11.11"

Sempat juge aku tersenyum dgr kate2 semangat dr husband aku tu...

Akhir nya...11minit menjelang 11malam, 11.11.11....aku berjaya melahirkan seorang umat Nabi Muhammad s.a.w dengan bantuan doktor & nurse, tak lupe bantuan Allah s.w.t..Aku dah habis tenaga, maka baby kene vacuum....

Nama Muhammad Haqeem kami beri pada bayi bertuah ini...

haqeem 1 hari..mostly kate macam muka aku....
excited Abah nak bergambar dengan anaknya.....

2 tahun lepas, 11.11.12....

Muhammad Haqeem dah 1 tahun...pertama kali aku buat jamuan makan kat umah sewa ni sempena birthday haqeem...nikmatilah gambar2 yg sempat di ambil...x banyak pun, sb bz layan tetamu....

ayat yang Abah suruh tulis atas kek...baru lah anak jantan.....

nangis sebab Ummi x bagi pegang kek....

Haqeem happy dapat hadiah...terima kasih pada yang memberi....

1 tahun lepas, 11.11.13....

Muhammad Haqeem 2 tahun..sambut birthday kat rumah nenek kat Felda Lui Selatan 2..sambut awal seminggu sebab alang2 ade kat kampung sempena Pak Lang nye kawen....

10.11.13 aku buat nasi impit & serunding daging sempena haqeem 2 tahun ni tapi x jamu makan kat rumah...buat kat tempat lain....hihihi

2nd birthday kat umah nenek, meriah jugak sebab semua ahli kluarga ade..
ayam bakar....sedap tu....

Hari ini, 11.11.14....

Malam nanti, pukul 10.49mlm genap lah usia anak teruna kesayangan aku yang Allah pinjamkan ni...
belum tahu macam mana sambutan nya....abah kerja, so kite tunggu & lihat nanti....

Yang pasti, pkul 2 nanti ade appointment kat KKIA....bercinta betul nak bawak haqeem ke klinik skrg...sb dia takut dgn nurse/doktor....huhuhu

ni je gambar terbaik tuk hari ini, setakat tghr ni...
dah besar anak ummi ni...
Alhamdulillah, anak aku dah besar....setiap kali terlintas di fikiran "anak aku dah besar" kompem2 mata ni macam terkena bawang...begenang je...walaupun dia selalu buat perangai 'cantik' dia tu, aku tetap sayang dia... 

Melalui dia ni lah Allah uji aku setiap saat..melalui dia ni lah Allah tambah pahala/dosa aku..biar ape pun orang lain nak cakap/pikir pasal anak aku ni...pada aku, Muhammad Haqeem adalah anak yang paling bertuah & aku sayang dia dunia akhirat..

Doa Ummi buat Muhammad Haqeem...semoga haqeem membesar dgn sihat walafiat, kuat semangat..membesar menjadi anak soleh yang sentiasa menjadi jambatan untuk Ummi & Abah ke syurga..Sentiasa murah rezeki, panjang umur...jadi anak yang boleh Ummi & Abah banggakan...Ummi & Abah sayang haqeem....Amin

AMIN!!!!

4 comments:

  1. aaminn....ingat haqeem ingat rayyan jugak tau,brithday kn sama..hehehe

    ReplyDelete
  2. lek dan bob/ haqeem dan rayyan hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, rezeki kami...semua nya Allah yang tentukan...Subhanallah

      Delete